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my_lesson/_Android

Android Apps - Start Basic(기본)

by boolean 2017. 3. 12.
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안드로이드앱 - 기초

public void onCreate(Bundle savedInstanceState) { super.onCreate(savedInstanceState); setContentView(R.layout.activity_projectName_android) //프로젝트명 소문자

....

}

<Button
android:id="@+id/button"
android:layout_width="wrap_content" //match_parent = fill_parent, wrap_content

android:layout_height="wrap_content" //
android:layout_margintop="20dp" // 뷰와 부모간의 간격을 지정, 레이아웃의 속성

android:padding="30dp" // 뷰와 내용물간의 간격을지정, 뷰 자체의 속성
android:layout_gravity="center" //top, bottom, left, right, bottom|right .....

----layout 위치 조정

android:gravity="center" //top, bottom, left, right, bottom|right .....

------텍스트 위치조정

android:textColor="#99cc00" // 내가 제일 좋아하는 색 ㅋ

android:textSize="30dp" // dp, px, in, mm, sp

android:textface="sans" // sans, serif, monospace

android:Style="bold" // italic, bold|italic

android:singleLine="true" // true, false

android:text="New Button" //
android:visibility="visible" // visible, invisible, gone android:background="#FFFFFF" // R-#FF0000, G-#00FF00, B-#0000FF

android:orientation="vertical" // vertical, horizontal />



project 폴더별 기능

drawable ....     - 아이콘 및 이미지 크기

layout folder   - activity(화면) 을 구성하는 xml파일을 넣으면 된다.

values folder   - 문자열을 저장하는 string.xml 이 들어있다.

menu folder    - 메뉴 xml 파일이 저장되어있다.



Kind of Android Layout

  1. LinearLayout - View 위젯들이 오직 한 방향(가로 또는 세로)으로만 배치가 가능
  2. RelativeLayout - View 위젯들이 서로 간의 상대적 배치 관계에 따라 화면에 표시될 위치가 결정
  3. FrameLayout  - View 위젯을 자식으로 추가하면 겹쳐진 형태로 표시
  4. TableLayout - TableRow 클래스를 사용하여 하나의 행을 추가. 행(Row)을 Span할 수 없다.
  5.  GridView - View 위젯을, 내용만 달리하여 반복적으로 표시. 행(Row)을 Span할 수 있다.

From the Android Developer Documentation:

Difference between px, dp, dip and sp on Android?

  1. px  
    Pixels - corresponds to actual pixels on the screen.

  2. in
    Inches - based on the physical size of the screen.
    1 Inch = 2.54 centimeters

  3. mm
    Millimeters - based on the physical size of the screen.

  4. pt
    Points - 1/72 of an inch based on the physical size of the screen.

  5. dp or dip
    Density-independent Pixels - an abstract unit that is based on the physical density of the screen. These units are relative to a 160 dpi screen, so one dp is one pixel on a 160 dpi screen. The ratio of dp-to-pixel will change with the screen density, but not necessarily in direct proportion. Note: The compiler accepts both "dip" and "dp", though "dp" is more consistent with "sp".

  6. sp
    Scale-independent Pixels - this is like the dp unit, but it is also scaled by the user's font size preference. It is recommended you use this unit when specifying font sizes, so they will be adjusted for both the screen density and user's preference.


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